niedziela, 4 czerwca 2017

W Warszawie

Do Warszawy wyruszyliśmy z naszą reprezentacją, która wzięła udział w Finale VI Ogólnopolskiego Konkursu Fundacji WOŚP "Ratujemy i Uczymy Ratować". W czasie, kiedy nasza drużyna brała udział w miejskiej grze, pozostali uczestnicy wycieczki zwiedzali stolicę z panią przewodnik.
      Odwiedziliśmy najważniejsze miejsca w Warszawie. Na początek udaliśmy się na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, skąd obejrzeliśmy panoramę miasta. Potem z okien autobusu oglądaliśmy centrum Warszawy.
        Dalej ruszyliśmy już pieszo. Obejrzeliśmy Belweder a pani przewodnik wyjaśniła nam, że nazwa pochodzi z języka włoskiego i oznacza "piękny widok". Spacerowaliśmy po Łazienkach: zatrzymaliśmy się przy "muzycznej ławeczce", obejrzeliśmy pomnik Fryderyka Chopina, Pałac na Wyspie, czyli dawną Łaźnię Stanisława Lubomirskiego, Teatr Królewski i Starą Oranżerię. Ucieszyło nas spotkanie z wiewiórkami - Basiami, widzieliśmy też kolorowe pawie.
          Po wyjściu z Łazienek ruszyliśmy na Stare Miasto. Przy pomniku Syrenki wysłuchaliśmy o niej jednej z wersji legendy. Na Placu Zamkowym spoglądaliśmy na Kolumnę Zygmunta i weszliśmy na dziedziniec Zamku Królewskiego. Pani przewodnik za każdym razem opowiadała nam ciekawostki związane z oglądanym właśnie obiektem. Na koniec zatrzymaliśmy się przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Stąd ruszyliśmy na miejsce zakończenia Finału konkursu "Ratujemy i Uczymy Ratować", by wysłuchać ogłoszenia wyników i wspierać naszą drużynę.